4 weeks in Myrtle Beach! - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Nikky Koetsier - WaarBenJij.nu 4 weeks in Myrtle Beach! - Reisverslag uit Myrtle Beach, Verenigde Staten van Nikky Koetsier - WaarBenJij.nu

4 weeks in Myrtle Beach!

Blijf op de hoogte en volg Nikky

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, Myrtle Beach

Maandag 19 mei was ik al weer 4 weken in Amerika. Wat gaat de tijd snel zeg..

Op mijn stage gaat het nog steeds allemaal goed. Ik heb inmiddels mijn eigen ''naam" op de computer gekregen, wat betekend dat ik zelfstandig gasten in-/uit mag checken! Ik ben blij met mijn stage plek maar helaas is het op dit moment nog niet erg druk..

Vorige week dinsdag hadden we onze eerste social. We werden om kwart over 6 opgehaald door Loes, een manager van AHA die ook uit Nederland komt. Daarna gingen we naar 'the Pelicans'. Dit is het plaatselijke baseball team. Was een gezellige avond met alle studenten van AHA.

Vorige week hebben we er ook 3 nieuwe huisgenoten bij gekregen. We wonen nu met 3 Nederlandse, 1 Amerikaanse en 2 Libanese meiden in 1 huis! Het gaat tot nu toe allemaal goed, en ze zijn gelukkig erg aardig.

Na al het goede en leuke nieuws is er helaas ook wat minder leuks gebeurd.. Afgelopen zondag was ik om 5 uur klaar met werken en was zo blij dat ik naar huis mocht omdat ik eindelijk weekend zou hebben.
Onderweg naar huis hebben wij een ongeluk gehad met het shuttle busje. Dus helaas begon mijn weekend wat minder..

Wij reden met onze shuttle een straat in waar wij voorrang hadden. Aan beide kanten van de weg waren er straatjes die allebei een stopbord hadden en waar ook aan beide kanten een auto stond te wachten.
Wij reden met een gang van 60/70 over die weg, en de auto van links begon in eens te rijden... Daar knalde wij dus bovenop.

Ik zat zelf voorin de shuttle dus ik lag tegen de airbag aan toen we stil stonden. Uit de airbag kwam een soort brand lucht, waardoor ik in paniek raakte en zo snel mogelijk de auto uit wilde. Ik probeerde mijn deur open te maken, maar doordat de voorkant van de shuttle helemaal was ingedeukt zat mijn deur klem.. Ik begon in het Nederlands te roepen en uiteindelijk hebben de mensen die achterin zaten de deur opengemaakt en konden we allemaal uit de shuttle.

Na 5/7 minuten kwamen er een brandweer, politie en ambulance aan en namen Denise (mijn kamergenootje), Bill (onze shuttle driver) en mij mee naar het ziekenhuis. Ik had erg last van mijn knie, rug en nek dus daar werden foto's van gemaakt. Denise had erg last van haar nek dus dat gingen ze verder onderzoeken.

Na ongeveer 5 uur in het ziekenhuis te hebben gelegen mochten Dénise, Bill en ik gelukkig weer naar huis. Bill, onze driver, had een gebroken rib en brandwonden op zijn arm, Dénise moet de aankomende 2 weken met een nek-brace lopen en ik loop helaas met krukken vanwege mijn knie.
Gelukkig is alles goed gekomen en moeten we nog wel erg bijkomen van de schrik. De ritje naar de Wallmart (supermarkt) en gisteren naar de Mall, waren voor Denise en mij geen pretje. Jammer genoeg was het geen leuk weekend voor ons!

Vanmiddag lekker rustig aangedaan en nog even geslapen en morgen maar weer proberen te werken.

Verder heb ik het nog steeeds naar mijn zin en heb ik echt het gevoel dat de dagen hier voorbij vliegen.

Tot snel! xxxx

  • 21 Mei 2014 - 20:34

    Ton:

    Hey Nikky, leuk stukje geschreven.
    Balen van dat ongeluk.
    Ik hoop dat je weer snel opknapt en dat je snel weer alles kunt doen.
    Xxx daddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Myrtle Beach

Nikky

Voor mijn studie ga ik voor 5 maanden een stage volgen in Amerika.

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 2684

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 01 Oktober 2014

Stage Amerika

Landen bezocht: